maandag 30 mei 2011

Carine Camu

De volgende designer die ik graag aan jullie wil voorstellen is Carine Camu. Ik heb Carine door haar reacties op mijn blog leren kennen. Doordat Carine zeer leergierig is wat technieken betreft, stelde zij wel eens vragen hierover aan mij. Het contact wat hierdoor ontstond was zo leuk en ik ontdekte een hele warme persoonlijkheid achter de vrouw Carine!

The next designer I would like to introduce is Carine Camu from Belgium. She is a very warm and lovely personalty.



Vertel eens wat over jezelf.

Hoy allemaal! Ik ben Carine Camu. Ik ben al 29 jaar gelukkig getrouwd met mijn ventje Danny. Samen hebben we een dochter Kimberley; zij is 25 jaar en woont nog thuis. Ik ben een echte dierenvriend en hou heel veel van de natuur! Zelf hebben we 2 lapjespoezen, Obi en Zita en een chihuahua Ellioth. Ik ben een gevoelsmens en geniet graag van de kleine dingen des levens. Sinds februari is het 3 jaar dat ik besmet ben met het scrapvirus. Het is ondertussen uitgegroeid tot een ware passie!

Was je als kind al creatief?

Als kind was ik niet iemand die graag knutselde! Voor mij was dit alleen een verplicht onderdeel op school. Wel tekende ik graag! En ik herinner mij zelfs dat ik nu en dan wel eens een prijsje won met mijn tekeningen.



Hoe ben je in aanraking met scrappen/stempelen gekomen?

Toen 3 jaar geleden, in februari, DeAgostini samen met Nicole Hinrichs uitkwam met Scrap van A tot Z, kocht ik het eerste en tweede deel om eens te kijken, want ik wist toen nog niet wat scrappen was. Puur uit nieuwsgierigheid dus. Ik had onmiddelijk interesse voor scrappen. Ik ben toen 80 weken lang dit tijdschrift blijven kopen! Eerst heb ik zo alle woordenschat leren kennen en vervolgens alle technieken.

Wat zijn jouw favoriete merken en producten?


Voor de papierlijnen: Bo Bunny, My Mind's Eye, Maja Design en Prima Marketing. Voor de flowers: één merk Prima Marketing. Mijn favoriete producten momenteel: distress inkt en embossingpoeder.

Welke gereedschappen gebruik je het meest en kun je absoluut niet zonder?

Ik snijd en ril met mijn snijmat, metalen lineaal en breekmesje even recht als iemand met een ScorPal. Dus dit is echt mijn basismateriaal! Dubbelzijdige plakband in alle maten en ik zweer bij mijn Scotch-lijm (doorzichtig in groene tube). Bij mij laat nooit ''iets'' los. Verder gebruik ik bijna altijd inkt aan de papierrandjes.

Omschrijf eens jouw stijl, wat maak jij het allerliefste?

Als ik vroeger altijd l.o.'s scrapte, maak ik nu meer kaarten. Het liefste maak ik een mini-album, maar de laatste tijd ontbreekt mij aan tijd hiervoor. Mijn stijl is meestal heel strak en recht, less is more telt zeker niet voor mij. Van mij mag het een beetje meer zijn! Graag veel embellishments voor mij! Vintagekaarten en tags gaan mij ook redelijk goed af.


Wat is/zijn jouw specialiteit(en)?


Ik denk dat mijn specialiteit echt het maken van "Cute"-kaarten is. Vrolijke kaarten met een mooie ingekleurde stempelafdruk erop! Voor elk seizoen of evenement maak ik een leuke kaart.

Waar doe jij jouw inspiratie op?

Ik doe mijn inspiratie soms op bij mijn medebloggers of in tijdschriften. Maar werk toch meestal met mijn eigen ideëen. Ik kan ook maar moeilijk een sketch volgen, meestal wijk het resultaat toch altijd af en doe ik mijn eigen ding.

Welke tip(s) kun jij ons meegeven?

Bezint eer gij begint! En dan bedoel ik echt "het scrappen" als hobby! Eens besmet met dit virus, raak je er niet meer van af! Het scrappen is een leuke hobby, die zo duur of zo goedkoop maakt als je zelf wilt.

De blog van Carine voor het bewonderen van nog meer inspirerend werk van haar:


3 opmerkingen:

  1. Hoy Odetta,
    Ik vind het een eer om door jou uitgekozen te worden tot Mood Paper Crafter!
    Liefs,
    xxx
    C.arine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk om over Carine te lezen!
    En wat een mooie foto!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd, wat leuk om meer van en over je te lezen Carine! Ik vind je foto prachtig. Leuk om je eens 'echt' te zien.

    BeantwoordenVerwijderen