zondag 22 mei 2011

Interview met mijzelf




Omdat iedereen die op deze blog zijn medewerking verleent een interview krijgt, ga ik dus ook voor de bijl, hahaha.

Vertel eens wat over jezelf.

Mijn naam is Odetta Donners, 44 jaar oud, alweer 13 jaar getrouwd met Rob en samen hebben wij onze chinchilla Willy.

Was je als kind vroeger al creatief?

Ja, heel erg! Ik was altijd aan het knutselen wanneer het slecht weer was. Ik beschilderde schelpjes met bloemetjes, punniken, knippen en plakken, ik had een bloemenpers om bloemen te drogen etc. Aan handwerken deed ik weer niet, ondanks het feit dat mijn moeder daarin een kei is. Net zoals nu ik heb ik vaak ruzie met naald en draad. Dus ik bewonder de mensen, die kunnen breien, haken en naaien, heel erg!

Hoe ben je in aanraking gekomen met scrappen/stempelen?


Met het begrip scrappen ben ik , volgens mij moet dit in 2005 zijn geweest, in aanraking gekomen. Op de Libellebeurs stond er een stand van Kars. Zij vroegen mij of ik eventueel interesse had om consulente te worden, die workshops aan mensen ging geven over het scrappen. Het scrappen leek mij erg leuk, maar om nu workshops te gaan geven, dat zag ik niet zo zitten.


Verder heb ik stempelen zeker een hele tijd tegengehouden, maar door een scrapwinkel in mijn woonplaats raakte ik besmet met het stempelvirus. Ik vind het heel erg mooi om het stempelen te combineren met het scrappen, vooral in mini-albums. Sindsdien gebruik ik bijna geen rubons meer.

Wat zijn jouw favoriete merken en materialen?


Op het gebied van scrappen vind ik 7 gypsies een gaaf merk. Dit merk heeft hele mooie mini-albums, kaftjes en embellishments. Vooral op het hardwaregebied. Verder ben ik zeer zeker te porren voor de merken Graphic 45, Webster's Pages, Pink Paislee, Prima Marketing, Crate Paper en K & Company. Marianne Design behoort ook zeer zeker tot mijn favorieten.


Wat het stempelen betreft, vind ik de merken Hero Arts, Crafty Individuals en Paper Artsy helemaal geweldig. De stempels afkomstig van eigen bodem vind ik ook erg mooi.


Mijn favoriete materialen zijn: cardstock, mooi designpapier, lijm van de HEMA, UHU Glue, Gluedots, Foam Tape, Ranger Glossy Accents, Mod Podge, touwtjes, kralen en verschillende soorten inkt van Tsukineko (voornamelijk VersaFine).


Welke gereedschappen gebruik je het meest en kun je absoluut niet zonder?


Een fijne borduurschaar om mee te knippen, mijn prikpen, stempels en verschillende maten acrylblokken om te kunnen stempelen. En vooral mijn grote vriend, de Cuttlebug, de beste uitvinding sinds het gesneden brood, need I say more!


Omschrijf je stijl, wat maak je het allerliefste?


Mijn stijl wordt getypeerd door anderen als een "Echte Odetta". Ik word hier heel onhandig verlegen van. Voor mijn gevoel doe ik maar wat: gewoon dat wat er in mijn hoofd opkomt. Ik hou van diverse stijlen van simple & clean, shabby chic en vintage. Ik werk niet met sketches. Bij mij zit het ongeveer in mijn hoofd hoe ik het wil maken. En als dat lukt, is dat heel erg meegenomen.


Ik maak heel graag kaarten, mini-albums, collages, canvassen en altered projects. Layouts van 12 x 12 inches maak ik vrij weinig, want ik houd van handzame dingen. Dat heb ik waarschijnlijk van mijn moeder, die houdt ook zo van mini.


Wat zijn/is jouw specialiteit(en)?


Met de hand gestempelde afdrukken inkleuren met aquarelpotloden, het zelf maken van embellishments en het maken van collages.


Waar doe jij jouw inspiratie op?

In tijdschriften, films, muziek, de natuur, in de mensen en de situaties rondom mij heen, en in de winkels. Ik vind het heel erg mooi om te zien dat de trends van het scrappen/stempelen synchroon lopen met dat wat op dat moment overal hip en happening is. En bij het bekijken van blogs op het internet.

Welke tip(s) kun je ons meegeven?

Verlaat eens een keer je comfortzone en maak totaal iets anders wat je anders nooit zou hebben gemaakt. Ga dus een challenge met jezelf aan. Hier leer je heel veel van. Neem een keer de tijd om een techniek uit te proberen.

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk om allemaal te lezen en weer een beetje meer over je te weten...succes met je 2blog..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk om nog meer over jou te weten te komen!
    Liefs,
    xxx
    C.arine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tip en zo leuk over je te lezen!
    Fijne dag!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen