donderdag 30 juni 2011

Marianne van de Klok

De volgende Mood Papercrafter die ik jullie graag wil voorstellen is Marianne van de Klok.

Van Marianne is er werk in het geweldige magazine "Flow" gepubliceerd, in dit artikel werd aan het grote publiek de hobby scrappen uitgelegd.

The next Mood Papercrafer I would like to introduce you is Marianne van de Klok. Marianne's work has been published in "Flow". This is a great dutch Magazine. One article was all about scrapping.


Hallo allemaal!


Mijn naam is Marianne van de Klok en ik ben scrapverslaafd. Ik weet het, het klinkt heel erg maar dat is het niet hoor. Het is vooral heel erg leuk! In 2004 ben ik begonnen met scrappen, nadat ik al talloze andere hobby's had geprobeerd. Eerst heel voorzichtig, in een bestaand fotoalbum, maar snel kreeg ik de smaak te pakken. Alleen scrappen was niet genoeg, daarom begon ik een heel klein winkeltje waarin ik scraptitels op bestelling maakte. Al snel groeide dat uit tot de webwinkel "Made by Maly" (http://www.madebymaly.nl/) die ik nu heb. Ik heb me toen 3 jaar fulltime met de webwinkel beziggehouden, maar ik wilde toch wat meer afwisseling. Daarom werk ik weer (op invalbasis) op een kinderdagverblijf en deze combinatie vind ik erg leuk.

Ik woon in Sint-Oedenrode, heb een een man en 2 tieners en ben pas 41 jaar oud. Mijn hobby's zijn dus scrappen, fotograferen, reizen, lezen, lekker eten, erop uitgaan en relaxen.

Ik kan met veel scrapstijlen uit de voeten en ik heb, denk ik, niet een echte eigen stijl. Ik scrap wel vrij strak en ik houd ervan om te kliederen met gesso, Glimmer Mist of verf. Ook werken met stempels en inkt vind ik erg leuk. Ik gebruik wel vaak fellere kleuren, maar er zit altijd een donkere toon in zodat de kleuren niet te fel worden. Ook gebruik ik vaak papierstrookjes waar ik mijn tekst op geprint heb. Ik ben gek op Thickers en andere letterstickers. Eigenlijk ben ik gewoon gek op woorden en schrijven. Ik verwerk vrijwel altijd een journaling op mijn layouts.

Wat maak ik het liefst? Momenteel maak ik veel layouts voor in de albums van mijn kids, maar ik vind het ook erg fijn om boekjes zoals deze te maken..... "Feel Good"-boekjes waar ik blij van word. Zo heb ik ook een "leuke dingen" boekje liggen waar ik steeds een pagina in maak als ik iets leuks heb gedaan of iets fijns hebt meegemaakt. Ik vind het ook helemaal geweldig om oude foto's te scrappen. Ik heb een poosje geleden heel veel oude foto's van mijn man Henri zijn familie ingescand waar ik nog iets mee wil gaan doen. Eigenlijk rommel ik maar wat aan, maar dat is de bedoeling van een hobby, toch? Dat je er plezier aan beleeft. Ik vind het heel leuk om de creaties van mijn scrapvriendinnen op de diverse blogs te zien en te volgen, ook daar beleef ik veel plezier aan, misschien wel net zoveel als aan het scrappen zelf. Ik houd ervan om ideetjes door te geven envind het leuk als we elkaar kunnen inspireren. Door de webwinkel en door het bloggen heb ik zoveel mensen leren kennen en ik zou dat niet willen missen.

Ik heb niet echt een favoriet merk. Ik heb wel favoriete lijnen. Zo vind ik momenteel de "Madeline" lijn van Prima Marketing erg mooi, net zoals de "Rocket Age" lijn van October Afternoon en de "1934"-lijn van Cosmo Cricket. Maar ik ben dol op deze "Lille'' lijn van 7 Gypsies waarmee dit boekje mocht maken. Odetta kent mijn smaak goed!

Ik ben dus dol op papier en letterstickers. Embellishments gebruik ik niet zo vaak, maar wel stansen en ponsen. Ook kan ik niet zonder mijn gesso, Glimmer Mist, inkt en ander kliederspul.

Heb ik nog tips voor andere scrappers? Maak wat je zelf leuk vindt! Kijk niet te veel wat "in" is en wat "uit" is, maar kijk gewoon naar wat bij je past en waar je graag mee werkt. Ik vind het zelf altijd heel leuk om iets nieuws uit te proberen. Gewoon op een reststukje papier op op een label. Soms wordt het leuk en ga ik het vaker gebruiken en soms wordt het helemaal niets en belandt het in de prullenbak. Wees trots op wat je maakt en wees niet te kritisch naar jezelf en vooral..... geniet en heb plezier. En..... deel het met elkaar via blogs of crops, want dat vind ik ook zo leuk aan scrappen. Ieder geeft er zijn eigen invulling in. De een scrapt het liefst alleen en voor zichzelf, de ander deelt het graag met anderen door het op een blog te plaatsen of samen te croppen, het kan allemaal en dat vind ik heel fijn.



Tenslotte wil ik ook nog even vermelden dat ik heel blij en trots ben dat ook ik met een echte "Odetta"-kit aan de slag mocht gaan. ik heb er met veel plezier aan gewerkt en ben heel benieuwd naar al het moois dat nog op deze prachtige en inspirerende blog gaat verschijnen.

Marianne's blog: http://madebymaly.blogspot.com/.

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je welverdiende plaatsje op deze geweldige blog:) Je hebt een prachtige stijl en je journal is supermooi geworden. Leuk ook om jou en je scrapstijl zo beter te leren kennen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk om dit allemaal over je te lezen! Je hebt een hele mooie scrapstijl!

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd en leuk om even weer van alles over je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoy Marianne,
    Leuk om ook jou hier te zien! En fijn om te lezen en zo wat meer over jou te weten te komen!
    xxx
    C.arine.

    BeantwoordenVerwijderen